informacje dla pacjenta

Przygotowanie pacjenta do zabiegu operacyjnego.

Zadaniem lekarza jest przygotowanie i bezpieczne przeprowadzenie chorego zwierzęcia przez rozległy, niejednokrotnie kilkugodzinny zabieg. Udoskonalenie technik operacyjnych oraz postęp w zakresie anestezjologii doprowadził do zmniejszenia wskaźników śmiertelności okołoooperacyjnej jak i wskaźników chorobowości. Jednak tak samo jak w medycyjnie ludziej i tu istnieje ryzyko nawet podczas rutynowego zabiegu. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie zwierzęcia do zabiegu.
Zadaniem właściciela jest możliwie jak najlepsze przygotowanie swojego zwierzaka zanim trafi w ręce specjalisty.
Co zatem powinien wiedzieć właściciel ?
- o ile jest to możliwe posiadać wiedzę (dokumenty) o wcześniejszych
schorzeniach i operacjach swego psa/kota,
- na 12 godzin przed planowanym zabiegiem nie podawać jedzenia,
zapewnić jedynie dostęp do świeżej wody,
- gryzoniom nie podawać karmy na 2 godziny przed zabiegiem,
- w dniu zabiegu nie obciążać zwierzęcia nadmiernym wysiłkiem,
zapewnić krótkie, fizjologiczne spacery na smyczy.

Warunki wywozu za granicę psów, kotów i fretek.

Została zniesiona kwarantanna w takich krajach jak Anglia, Irlandia czy Szwecja, jednak aby móc przewieźć tam zwierzę należy je zaszczepić na wściekliznę nie wcześniej niż po ukończeniu 12 tygodni życia i odczekać nastepnie 21 dni.
Obowiązuje:
1 - Oznakowanie zwierzęcia poprzez mikroczip (wyłącznie), przed szczepieniem (minimum 1 dzień).
2 - Szczepienie przeciwko wściekliźnie.
3 - Odrobaczenie (profilaktyka Echinococcus sp.) preparatem zawierającym prazikwantel, nie wcześniej niż 24 godziny i nie później niż 48 godzin przed przekroczeniem granicy kraju docelowego.
4 - Profilaktyka przeciwkleszczowa z użyciem preparatu typu spot-on, nie wcześniej niż 24 godziny i nie później niż 48 godzin przed przekroczeniem granicy kraju docelowego.
5 - Na 24 godziny przed przekroczeniem granicy, zwierzę powinno zostać zbadane przez lekarza weterynarii, który w odpowiednim dziale paszportu podstempluje zgodę na wywóz.
O warunki wyjazdowe do krajów nie należących do UE należy pytać w ambasadach danych krajów.

Plan szczepienia psów i kotów.

Szczegółowy plan dla psów (przeciw chorobom wirusowym).
- Pierwsze szczepienie w wieku 6-7 tygodni,
- Drugie szczepienie w wieku 9-10 tygodni,
- Trzecie szczepienie w wieku 12-13 tygodni

Szczepienie przeciw wściekliźnie wykonujemy po 12 tygodniu życia szczenięcia.
W przypadku psów dorosłych wykonywane są szczepienia przypominające raz do roku.

Szczegółowy plan szczepienia kotów (przeciw chorobom wirusowym).
- Pierwsze szczepienie w wieku 8 tygodni,
- Drugie szczepienie w wieku 12 tygodni,
Dorosłe koty - szczepienie przypominające raz do roku. Wścieklizna raz na dwa lata.
W przypadku kotów wychodzących wskazane jest zaszczepienie ich przeciwko białaczce zakaźnej kotów, jednak przed wykonaniem tego szczepienia zalecane jest wykonanie testu Elisa na obecność antygenu wirusa białaczki kociej.

Odrobaczanie psów i kotów

U szczeniąt pierwsze odrobaczenia należy wykonać już w wieku dwóch tygodni, następnie jeszcze dwa razy w odstępach co dwa tygodnie.
U kociąt należy wykonać pierwsze odrobaczenie w wieku pięciu tygodni, każde kolejne co pięć tygodni.
Karmiące suki i kotki powinny być odrobaczane w tym samym terminie co ich młode.
Standardowo tj. co trzy miesiące należy odrobaczać dorosłe psy.
Profilaktycznie też należy wykonywać badanie kału. Badanie to może być wykonywane analogicznie jak zalecane odrobaczenie.

Godziny przyjęć

Poniedziałek - Piątek